Back to Blog

Morgan Stanley: Bedrijven zien duurzaamheid als waardecreatiekans, ondanks kosten

De overgrote meerderheid van de bedrijven ziet duurzaamheid als een kans voor waardecreatie, waarbij meer dan driekwart potentiële voordelen verwacht, variërend van hogere inkomsten en winstgevendheid tot lagere kapitaalkosten. Veel bedrijven verwachten echter ook verhoogde duurzaamheidsgerelateerde kosten en de noodzaak van aanzienlijke investeringen, volgens een nieuwe enquête van Morgan Stanley.

Voor de studie, "Sustainable Signals: Understanding Corporates’ Sustainability Priorities and Challenges," ondervroeg Morgan Stanley meer dan 300 publieke en private bedrijven met een omzet van meer dan $100 miljoen, verspreid over Noord-Amerika, Europa en Azië-Pacific, en vertegenwoordigd in een breed scala aan industrieën. De enquête gaf aan dat bijna alle bedrijven nu de impact van duurzaamheid op hun langetermijnstrategieën erkennen, waarbij 85% van de respondenten rapporteerde dat zij duurzaamheid zien als een kans voor waardecreatie, inclusief 53% die het voornamelijk zien als waardecreatie en 32% als zowel waardecreatie als risicobeheer, terwijl 15% duurzaamheid voornamelijk ziet als risicobeheer. Slechts 1% gaf aan dat duurzaamheid niet relevant is voor de langetermijnstrategie van het bedrijf.

Klik hier voor het onderzoek van Morgan Stanley


 

Maak een afspraak voor een demo van Blue Module